Lördag

Igår stod det egentligen på schemat att Olga skulle skrittas..
Jag kom hem vid 9 och var helt slut, så den turen blev framflyttad tills idag.
 
Direkt jag slutade vid halv 9 åkte jag till hagen och tog in båda hästarna.
Fick se att Muppen hade ett sår, så dagens ridtur fick bli hemåt huset och sårtvätt.
Borstade av båda hästarna och tränsade Muppen, tog Olga i grimman och hoppade upp på Muppen.
Red med Olga på släp en bit hemåt, vilket gick super.
Sen mötte mamma upp oss för att gå hemåt och tvätta M's sår,
När vi var hemma bestämde sig mamma för att rida barbacka för första gången, från oss till hagen
ca 1,5 km. riktigt roligt att hon vågade och hästarna skötte sig super hela turen!
Efter ridturen blev det smörj och kraftfoder innan vi släppte dom i hagen
 
Dock tog jag en galopp barbacka i grimma och grimskaft på Muppen i hagen också,
Helt sjukt att man kan lita på en häst så mycket att jag vet att han alltid stannar även om det tog lång tid idag.
Men han galopperade kortkortkort galopp där ett tag, första gången även det.
 
Favoritbild sen vi hade fotodag med Frida!
Första gången jag red med handhäst.
Första gången mamma red barbacka.
Första gången jag galopperade i grimma och grimskaft på Muppen.
Första gången han galopperade kort galopp.
 
Första gången för många saker idag!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0