Ridtur på både ponnyhestarna idag

Frida som skriver nu (skriver en kort presentation om mig själv sen också) :)
 
Idag red jag och Muppen ut, på grusvägen till Vsjö, gick på vanliga vägen en bit tillbaka, in på grusvägen igen och sen upp i skogen. Kändes som en bra runda iaf! I början travade han verkligen jättesnällt, jag behövde knappt hålla i tyglarna, kunde mest använda lite halvhalter med sätet och krama i tyglarna samt använda rösten! Var riktigt nöjd över det! Mot slutet blev han dock mer stressad och tacktade så var mindre nöjd med det, men som sagt, framsteg iaf! :))
 
Olga tog jag bara ut från hagen, borstade av och tränsade, kravlade mig upp barbacka och red iväg. Först uppvärmning i skritt och lite trav, försökte jobba henne lite lång å låg. Sen fick hon galoppa en bra bit, eller det vart en paus på mitten ungefär :) Efter det vart det lite skritt in i skogen på en stig inna vi vände för att det kändes osäkert med blöt mark. Då vart det ganska lång skritt och sen avslutade vi med att länga ut en ordentlig galopp uppför en backe! Mysigt :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0