GAAALOPP

Idag är jag en lycklig ägare till Muppen.
Han var så sjukt fin när jag longerade honom idag,
Jag var lat och satte bara longerlinan i grimman och tog med honom upp på en åker ovanför oss.
Skrittade ca 2 varv och började trava på en gång, märkte redan då att han var superpigg.
Han travade på rejält och såg riktigt fin ut, dock lite spänd, men det var bara meningen att han skulle få springa av sig så det gjorde inget. 
Travade kanske 10 minuter, och då började han själv galoppera en sväng när det blev tungt.
Så jag fortsatte trava ett tag till för att sedan testa fatta galoppen, och tro det eller ej,
HAN GALOPPERADE, när jag sa till honom.
 
Helt fantastiskt, gjorde flera galoppfattningar i båda varven med såklart trav och skritt emellan.
Höll på kanske 20-25 minuter , och han var så sjukt fin!
Kände mig nöjd när han tog galoppen från kommandot "GAAAALOPP"..
Så då gick vi in och han fick massa godis såklart.

När han blivit lite mer igång ska jag börja träna galoppen ordentligt!
För nu vet jag att han kan.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0