Sommar

Sommar och allt vad det innebär..
Hästarna rids som vanligt, Olga går mycket nu när hon har fri tillgång, så inte magen växer allt för mycket.
Muppen går på halvfart, han går inte jättemycket nu när han håller på och lägger på sig.
Nästa vecka hade jag tänkt att börja trava lite mer med honom, och sätta igång honom ordentligt.
 
Båda två är dock superfina justnu, Olga är otrolig verkligen.
Finaste hästen jag suttit på, otroligt snäll, lätt i munnen, lagom framåt och snäll utomhus.
Hon är en perfekt häst helt enkelt, trots humöret ;)
 
Muppen har fått bytt foder nu i sommar, så nu äter han Müsli och lucern, vilket han fungerar kanon på och han har blivit supersnäll att rida sen vi tog bort hans kornkross. Så himla roligt att han börjar lugna sig, kunde rida med lätt stöd i munnen i trav utomhus häromdagen, utan att han tänkte sticka eller något sådant!
Han tänkte öka ibland, men man behövde bara använda rösten så lugnade han sig.
 
 
Jag och min fina kille i våras.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0