Fredagens Galna ridtur!

I Fredags kom jag hem från Rättvik, så bestämde mig för att rida ut på en längre tur med Muppen.
Träna lite kondition, och så skulle han få springa av sig ordentligt.
Vilket verkligen behövdes,
Han var mer i luften, och jag höll i mig för glatta livet.
Han var hur PIGG som helst, och trodde verkligen att han skulle sprängas.
 
Han får till världens luftigaste trav när han väl lugnar sig lite,
man flyger upp ur sadeln.
 
Red en runda på ca 8 kilometer, trav nästan hela vägen!
På vägen hem gick de inte och trava den tänkta sträckan,
För då hade han nog stuckit tusen gånger om..
 
 

Reflexer i massor ska de vara!

Frusen häst efter ridturen.
Kan tillägga att han var jättesvettig också!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0