Hesten fick springa idag, gladen!

Idag fick Muppen följa med ut på en tur längs vägen.
Jobbade honom lite i skritt först med ställa å böja, gå rakt, flytta rumpan, träna rumpan i nedförsbackar och sen travade vi. Igenom Botåker och nästan hela vägen in till Sunnansjö.
Där tog vi oss ett litet race på en åker. (Min tanke; Vi travar längs sidan här och går upp på vägen igen sen) (Muppens tanke; Bus-kul!! Vi springer runt heeeela åkern!)
Så varför inte, när han hade så mycket energi, han galoppa lite också, bjussa honom på det, sötnöten ;)
Sen ville han inte gå fint på backen på vägen hem, hellst skulle han väl ha sprungit heeela vägen hem. Men det fick han inte för mig :P
 
Mysig tur i mörkret <3
 
 
Det är så roligt att rida Muppen.
Han är sig själv och har sin egna personlighet. Ingen annan häst jag har träffat är som honom.
Jag blir så glad när jag får höra av Annie att jag gör bra ifrån mig, det får mig att vilja ännu mer!
6 månader var det idag ja, tiden går fort när man har roligt! :D
 
Tackelitack-tack till Annie som lånar ut en så fin ponnyhest till mig <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0