2012, Juni

Juni var en bra månad, och mycket hände.
Muppen började sättas igång ordentligt, Olga flyttade in och Frida blev medryttare på Muppefis.
Jag tog även mitt efterlängtade körkort den 14 Juni.

Jag hann även med att starta en liten tävling, eller vad jag minns så startade vi både 50 och 70 den tävlingen.
Och det gick kanonbra :)
felfri om jag inte kommer ihåg fel.
Då var inte Muppen så igång, så det blev bara dom höjderna.
 
Olga Tabac
född 2003
e: Buås Svarten u: Isolde Tabac.
 
Den 17e juni flyttade denna dam in i stallet, Muppens nya kompis.
En riktig liten primadonna, som gärna nyps och piper då och då.
Dock är hon en riktigt fin häst, som är utbildad L:b dressyr, eller något högre.
Nu är hon ganska tjock och stel, så när hon börjar bli smalare ska jag testa henne rejält.
Hon är en rolig häst, som är väldigt lätt i munnen.
 
När hon kom till oss började vi sätta igång henne direkt, hon hade stått med föl ett längre tag så det var dags att träna bort magen. Vi körde igång i bara skritt någon vecka, eller två. Sedan utökade vi med trav och galopp när det kändes bra.
Har aldrig varit med om en häst med så bra kondition efter att ha stått i flera år.
Vi har även under det här halvåret hoppat in henne, hon har nu startat en tävling, och då startade vi 50 & 70.
och vi var felfria.
Vi har även skapat ett bra band, och hon är som en hund ;)
Även tricktränat lite, vilket hon tycker är kul. och hon lär sig kanonfort!
 
Jag och Muppen myste i efter vägarna en massa, barbacka i hackamore.
 
Åkte till Rättvik med bilen.
 
 
 
Den 18e Juni testade Frida Muppen första gången, och det var även då hon blev hans medryttare.
Så himla roligt, och skönt att ha hjälp när jag är i Rättvik!
Både jag och Muppen mår bra nu!!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0