2012, Maj

Maj var både en bra månad och en dålig..
i början av Maj så åkte vi iväg på Praktik och då var även allt skolarbete färdigt.
Jag och Min vän Lina åkte hela vägen till Stockholm helt själva och hade praktik i ett travstall.
Vi var hos en som heter Rainer Björkroth som kommer från Finland, egentligen jobbade vi inte med honom,
utan med några som är anställda av honom. Vi tillbringade våra dagar på en stor gård utanför Märsta,
Bodde på hästägarhotell, badade i poolen och myste!
På dagarna jobbade vi och slet i stallet, vilket resulterade i att jag somnade på de konstigaste ställena.
Tex på ett par höbalar som på bilden nedan.
Jag somnade även mitt på golvet i stallet, sittandes på en hink eller på bänken utanför stallet.
 
 
 
Den 21:a Maj fick jag ett väldigt jobbigt telefonsamtal från min mamma. 
Min fina Trixa hade blivit värre och kunde nästan inte andas.
De hade beställt nödslakt till 2 dagar efter.
Där satt jag i Stockholm flera timmar bort, och fick reda på det.
Det slutade med att mamma och pappa åkte med bilen hela vägen till Sthlm
och kom ner dit klockan 1 på natten, för att sedan börja jobba klockan 7!
Då uppskattade jag mina föräldrar väldigt mycket.
Den 23e Maj var en fin, mulen dag.
Den jobbigaste dagen i mitt liv, jag tillbringade den utanför hagen tittandes på Trixa.
När klockan var slagen och det var dags, så borstade jag henne en sista gång,
och gick med henne till där vi skulle ta bort henne.
Pussade henne en sista gång, och sen fick pappa ta över.
Sprang därifrån, och grät inte förens jag var långt borta.

Enda sedan den dagen har jag gråtit många tårar,
Tittat på så mycket bilder och har tänkt så otroligt mycket på henne.
Denna vackra häst, galna häst och muppiga häst.
Pigg enda in i slutet, och visade aldrig att hon var sjuk riktigt.
Vi gick från att aldrig sett en bom till att hoppa enstaka hinder på 110 och banor på 90 cm.
Samtidigt som jag var livrädd däruppe, ville jag bara hoppa mer.
Hon hade sådan vilja och den smittade av sig!
Vackra Trixa, Rest in Peace! <3
 

Muppen blev utan kompis ett tag och fick gå hos grannen,
Han verkade inte förstå vad som hade hänt, och kollade efter Trixa när dom tog in han för natten den 23e.
Han förstod inte varför hon inte var där?
 
Resten av Maj hade jag praktik i ett travstall i Rättvik, rättare sagt hos Kajsa Frick.
Var där i 2 veckor, och de va riktigt roligt och jag lärde mig massor!
På bilden ovan ser ni en av hästarna där, Ron kallades han och han var ett riktigt busfrö! (:
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0