Fin häst

Idag red vi på banan, då det var jättehårt på alla grusvägar.
Men vad gjorde de?
Muppen var iaf jättefin i början, lugn och avslappnad och lyssnade kanon på förhållningar.
Märks att han har mognat mycket inom ridningen.
 
Vi tränade mycket på ställning, böjning och stretchning.
Ville att han skulle vara avslappnad och vara lång och låg från början.
Det gick bra!
Sen tränade vi framdelsvändningar vilket gick bättre än förväntat, han brukar bli stressad där.
Men idag gick det kanon, och det roliga är att jag aldrig lärt honom det, ingen annan heller.
Utan att han fattade på en gång vad han skulle göra.
Väldigt fin var han.
 
(bild i repris)
 
Sen gjorde vi öppna och sluta på spåret, det var lite svårare men han försökte sitt bästa.
Han blev väldigt mjuk och fin på slutet av övningen.
Då började vi trava, han var lugn och fin, och gick kanonbra!
 
Försökte göra skänkelvikning i trav, men då blev han jättestressad.
så la ner den övningen, och gjorde i skritt igen.
Och då gick det jättebra.
 
Nöjd med dagens ridpass.
Och nöjd med min fina häst.

Nu ska jag äta och sen ska jag och mamma åka och kolla på ett täcke till Muppen!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0