Risnäs Trixa, förevigt saknad

Skänker en tanke till den vackraste ängeln i himmelen!
Världens finaste Risnäs trixa.
Både min och Muppens bästa vän!
 
Du är förevigt saknad.
 
Risnäs Trixa
1998-2012

En av de få bilderna på oss tillsammans, sommaren 2010. <3
Trixas sista vår, rund och fin!
Tänk vad fort allting kan förändras.
Trixas fina minnesvägg.
 
Vissa dagar vägrar jag inse, vägrar förstå, att hon faktiskt är borta nu.
Hon kommer aldrig stå i stallet på morgonen,
kommer aldrig sparka i boxdörren.
Kolla på en med spetsade öron och bus i blicken.
Vi kommer aldrig kunna segla över stora hinder,
Alla hinder, ingenting var för svårt henne.
Denna underbara häst, gud vad vi kämpat!
Jag är stolt vad vi lyckades med, jag är stolt över oss.
Vi var ett team, och nu finns bara jag kvar.
 
Men allting gott har ett slut,
Gud ville ha tillbaka sin finaste ängel.
Alldeles för tidigt,
Hon hade mycket kvar att ge!
 
Du fattas oss!


Kommentarer
Emelie

Underbara bilder <3 förstår att saknaden är stor!

Svar: Tack! min fina tjej! Ja, de är otroligt jobbigt! <3
livetsomridtravare.blogg.se

2012-11-05 @ 10:38:27
URL: http://systrarnawester.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0