Travare som ridhäst?

Travare som ridhäst?
ett ämne som är mycket omtalat,
vissa tycker si, vissa tycker så.
här kommer min åsikt!
 
Jag tycker att man kan ha alla raser till allt, om det är rimligt. man kanske inte kan hoppa med en stor ardenner eller köra i skogen med en liten tunn ponny.
 
Jag tycker att travare kan bli minst lika bra som någon annan häst, om de har förutsättningarna till de.
Har de inte alls exteriören ÄR det svårt, men de kan säkerligen bli en fin ridhäst endå.
Bara de får rätt träning, så kan alla.
De kan komma gå medelsvår dressyr, de kanske tar lång tid. Men de KAN!
De behöver mycket träning.
 
Är man beredd att utbilda en travare, så har man en lättlärd häst, en bästa vän för livet. som säkerligen ger dig en minnesvärd tid, bara du behandlar den rätt. 


 
Jag vet att Muppen aldrig kommer kunna gå höga klasser dressyr, eller hoppning.
Men tillsammans kan vi komma nånstans, och var de är. Vet vi inte än.
Men jag är stolt över hur långt vi kommit tillsammans!!
 
 
 


Kommentarer
Marica

Kan inte du och muppen ta er till dom högre klasserna? En häst blir det man gör den till, säger du att du och muppen inte kommer kunna ta er till dom högre klasserna är det klart att ni inte kommer klara det, säger du att ni klarar det, är det klart ni gör ni gör det. Som sagt en häst blir det man gör den till ;)

Svar: tyvärr kan vi inte det, då som jag skrev så behöver de rätt förutsättningar! :) hans ben skulle aldrig klaratrycket i högre dressyr eller hoppning, sen har inte målet att göra de med honom heller :) Jag SKA komma till L:B med honom iaf, försöka med L:A! Hoppningen SKA vi hoppa iaf 1 meter :) Alla kan, även han, men jag har inge intresse till de :p

Lite luddigt svar, även inlägget var de så..
livetsomridtravare.blogg.se

2012-11-07 @ 20:15:45
URL: http://travmupparna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0