Mål med Muppen.

Mål 2012 med Muppen.
 
Oktober-December
 
Vi ska fortsätta med att bygga muskler och självförtroende. Rida mycket gymnastik för att bygga upp balans och styrka. Han ska gå ett dressyrpass i veckan för att han ska bli lugn där och hitta den rätta formen.
Även få han att gå lång, låg. Vilket han har svårt för i nuläget.
Han ska bli avslappnad och lugn på banan.
Och sen ska vi jobba därifrån, med att få lite mer tryck i honom. Hur lång tid det tar, de beror helt på hur han vill.
 
I november iår ska vi ställa upp i en liten pay and jump,
Jag ska hoppa 80 cm och Matias 70.
Bara för att Muppen ska få erfarenhet.
 
Januari-April
2013
 
I Januari ska Muppen följa med mig till Rättvik i några veckor, vi kommer då ha mer chanser att träna inomhus och för tränare. Även träna mer markarbete och hoppning.
 
Efter att han varit hos mig i Rättvik, ska han få vila i några veckor.
Eventuellt bara skrittas nån gång i veckan. Då jag alltid ger honom några veckors vila utan krav varje år.
och han fick ingen vila i somras.
 
Efter vilan ska han sättas igång igen och fortsätta på samma kula.
Även då ska vi fortsätta bygga muskler, och få han avslappnad.
Eventuellt ska vi ställa upp i någon lokal tävling om vi kommer så långt, isåfall en låghöjdstävling.
Jag ska även påbörja en ny inkörning med honom, då han är mycket stressad där.
Ska då tömköra mycket tills han blir lugn där och sedan fortsätta därifrån.
 
 
Skrutthäst i somras
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0