Planering vecka 43-44

Här kommer en planering för Muppen vecka 43-44.
 
v. 43
Tisdag: Frida rider ut med Mamma och Olga som sällskap.
Onsdag: Frida rider, valfritt.
Torsdag: vila, mysa i hagen med Olga.
Fredag: Jag åker hem för lov, så rider ut med honom!
konditionsträning, mycket backar och Galoppträning!
Lördag: markarbete med Matias.
Söndag: Emma rider honom, och jag rider Olga.
Bara en mystur runt Loforsen, Skritt och lite trav.

Vecka 44.
Måndag: Vila, eller promenad!
Tisdag: Dressyr i grustaget, fokus på balans och liksidighet!
Onsdag: Långritt med Matias, Annie på Olga.
Rider till nått mysigt ställe och fikar!
Torsdag: vila, Nhträning. fortsättning på hälsa.
Fredag: Börjar med uteritt till kraftstationen som uppvärmning, sedan dressyr i grustaget!
Lördag: Jag jobbar, Frida Rider till sunnansjö och klättrar i grustaget.
Söndag: Frida skrittar ut på honom.
 
Brukar försöka göra en planering för varje vecka, oftast går han 3-5 dagar i veckan.
2 lugna pass och 2 hårdare pass. Mycket varierad träning, för att bygga muskler!
Vill inte heller att han går för mycket, då jag vill spara på hans ben!
Så varje vecka är det 1-2 dagars vila för honom :)
 
 
 Min fina i slutet av sommaren!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0