Presentation Annie

 
Annie heter jag, och är då den som äger Muppen!
Jag är 18 år och går på Naturbruksgymnasiet i Rättvik, inriktning häst. Sista året!
Jag är en pigg och sprallig tjej som älskar livet, och allt som har med de att göra.
Jag älskar att umgås med mina vänner, hitta på roliga saker och att umgås med min pojkvän Matias som jag varit tillsammans med sen 8 månader tillbaka. Han är mitt allt!


Jag har ridit sen jag var 9 år, och fick min första "egna" häst sommaren 2007. En nordsvensk som hette Hallybron, som jag hade i 6 månader.

 
Hallybron, Hösten 2007.
 

Hösten 2008, kom min granne hem till oss med en hög med annonser hon tyckte vi skulle kolla på, egentligen var vi intresserade av en ponny till mig. Men längst ner på ett papper hittade vi annonsen, som förändrade våra liv!
dagen efter vi hittade annonsen flyttade Muppen och Trixa hem till oss.
Trixa hade fölmage och hade kliat av sig all man, då hon hade exem. Muppen såg ledsen ut och trött ut, men det var något som sa att det var den hästen jag skulle ha!

 
fina trixa när hon kom till oss!


Muppen när han kom!

Dessa 2 hästar har jag kämpat mycket med, från att kunna ingenting kunde Trixa hoppa 1.10 med fin teknik, och kapacitet för mer! Tyvärr gick hon bort i maj 2012, efter 1 års sjukdom.
Vila i Frid fina vän!


Muppen har gått från att kunna ingenting, till att hoppa 80 cm och kunna grunderna i skritt och trav! Han har blivit mer harmonisk och ser ut att älska livet! Han har alltid haft svårt att gå upp i vikt, så de har vi kämpat med, och har äntligen kommit dit vi vill ha han.
 

Muppen nu!

Vi har även en Nordsvensk här hemma på gården, som flyttade hit i Juni 2012. Olga heter hon, och är utbildad i dressyr och justnu är under utbildning inom hoppning.
Hon är min mammas häst, som jag rider nån gång ibland.

Här har ni en presentation av mig och de hästar jag haft genom åren! Mer information om Muppen och var han ligger inom utbildningen kommer inom kort.
Frida får själv göra en presentation av sig själv!


Kommentarer
marion

gud vilken skillnad det har blivit på muppen om han jämför när han kom och nu. han ser inte ut som en travare längre :)

Svar: ja eller hur! man ser även på han att han är så mycket gladare nu :)
livetsomridtravare.blogg.se

2012-10-22 @ 22:20:14
URL: http://mariiiionpalojarvi.blogg.se/
Emelie

Vad roligt att ni startat en blogg tillsammans :) du gör ett bra jobb med dina hästar! :)

Svar: ja eller hur! :)tack så mycket :)
livetsomridtravare.blogg.se

2012-10-23 @ 09:05:39
URL: http://systrarnawester.blogg.ses


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0